Hurt Feelings.

Someday.. U will.. Regret as a killer....
Tuhan betul2 mnguji kesabaran ku.... Adakah Dia mrh kepadaku?
Ya Allah.... Sakit hatiku di buatnya dia..... Di mana Engkau ltakkan kbhagiaan ku?
Di mana Engkau sorokkan senyuman ku...? Engkau lemparkan jauh kemana hingga aku tidak dapat mencari
nya kembali..? Aku mohon kepada Mu.. Engkau kembalikan lah dia ke tempat aslnya....
Bukan pada aku... Aku bersedia membiarkan dia pergi.... Sesungguhnya hatiku di belenggu kerisauan yg
mendalam kerana dia.... Di belenggu sedih yg mendalam kerana dia... Bawa dia pergi jauh dari hdpku....
Nyawa yg aku ada skg,kepunyaan Engkau... Milik Engkau..... Engkau blh ambilnya bila2 masa Engkau mahu....
Sungguh pun aku bknnya manusia yg Engkau banggakan,sungguh pun aku tidak layak berkata demikian....
Tetapi,kurangkan lah dosaku dengan brikan aku pendekatan yg lebih bersama Mu,Ya Allah......
Engkau cabut lah nyawa ku ini,agar bisa kutebus dosaku padamu secepat yg mungkin.....

Kasih yg kau pernah brikan tidak pernah aku sia2kan.... Aku menghargai sgt2 semua itu.....
Tetapi,ternyata kegembiraan yg kau brikan hnyalah sementara.... Kesedihan yg kekal..... Seandainya
ada penawar lg untukku bagi mnyembuhkan ksakitan ini..... Aku bertanya padaMu.... Adakah aku layak
selayak2 nya untuk menerima hal tersebut.... Jangan Kau brikan padaku jikalau benda itu sesuatu yg mustahil
untuk ku memiliki dan menjaganya..... Pada Mu Ya Allah,aku hanyalah insan/manusia buatan mu...
Aku sedar aku hamba Allah,aku xdapat melawan kehendakMu...... Aku juga merasakan yg aku begitu kecil
untuk melawan keEhsaan Mu yg Mulia....

Tersentapku menerima tamparan Mu yg hebat dalam hdpku..... Setalah bertahun seksa ku Kau ubati...
Akhirnya sekali lagi kau mngujiku untuk mengharungi ini semua,bersendirian..... Sekali lagi..
Terasa diriku bagaikan menglirkan air mata yg hiba setiap kali dan pada setiap hari aku mengingatinya....
Aku redha Ya Allah.... Jikalau Engkau brikan aku pembalasan yg sebegini rupa dan sebegini sakitnya....
Aku harap,Engkau mungkin ingin mengurangkan dosaku dgn membuatkan prasaanku kacau sebegini....

Aku mengharap kasih syg yg aku rasai selama ini,semuanya dari kau.....
Bukannya dari insan itu sendiri..... Kerana,kasih syg mahupun segala2nya adalah berasal dari Kau......
Lahir dari Kau.... Oleh kerana itu,aku tidak layak untuk menafikan semua itu.... Dari Mu kami datang,dan
dari Mu juga kami kembali.... Kesahihan manusia segalanya hanya Engkau yg tahu.....
Hanya Engkau yg dapat merasakan setiap apa yg kami rasa pd diri kami..... Segala2nya....
Tempat ku mengadu hanya pda Mu Ya Allah.. Aku sdh tidak boleh mngadu pada dia.... Kerana dia
tidak akan mngerti apa yg kurasa.... Dan tidak akan pnh mahu mngerti.... Itu terlihat jelas pada stiap tingkah lakunya yg brubah....Aku harus berserah pada Mu yg 1... Yg mnyedarkan ku bahawa hdpku adalah milikmu.....
Masa ku di tgn mu... Takdirku telah kau tetapkan segala2nya....

Ya Allah,Ya Tuhanku... Berikanlah aku kesedaran sepanjang masa.... Agar aku tidak lalai dan leka kerana
syaitan yg zalim mnghasut perasaan ku.... Aku berjanji,akan mnjaga ibadahku sebaik aku menjaga
diriku dan Islam..... Dengan berbekalkan iman yg masih ada... Ku minta dan pohon kepada Mu Ya Allah...
Agar di berikan keselamatan hdp dan ketenangan pada stiap saat dalam hidupku Ya Allah....
Di waktu yg sukar bagi ku ini,aku memerlukan ketenangan dari Mu Ya Allah.......
Amin.......


Kalau Dah Baca,Sila Lah Like ^.^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila2 lah komen ek..
sudi2 lah,kerana dirimu...begitu berharga !! ^^

Di KuasaKan Oleh Rosemila Muhammad