Bukan Cinderella Cinta.

Akhirnya,aku kini sedar bahawa cinta bknlah segala2nya utk dia.... Bahawa kasih dan syg,bknlah kepentingan nya.... Bahawa diriku,bukanlah keutamaannya....
Sesungguhnya,mmg hdp ku terasa kosong..... Jiwa tidak menentu.... Tetapi,apa kan daya....
Aku hanya mampu bediam diri dan tunduk pada Kebesaran Ilahi.... Mungkin juga diriku bkn utknya,kerana dia berhak mendapatkan sesuatu yg lbih istimewa dan sesuatu yg lebih brmakna dari diriku ini... Huurrmm... Betullah apa org kata... Apa yg ada pd aku? Kebijaksanaan tiada,rupa tiada,kehidupan pula entah bagaimana.... Jadi aku skg harus sedar,siapa diriku utk mencintai insan lain..... Ternyata aku belum cukup yakin dlm sesuatu perhubungan..... Aku belajar dari kegagalan,tetapi.... Bagaimana utk aku tukarkan segalanya agar aku lulus dlm hidup..?
Dan aku ternyata...... Bukan cinderella cintanya.... Seandainya iya,sdh semestinya aku hadir dlm hdpnya dia akn lebih bhagia... Tapi ternyata salah Ya Allah...... Apa benar kisah hidup ku tidak penah akan berakhir dengan gembira selama2nya..? Apakah benar bahawa aku lebih layak hidup bersendirian daripada hdp d sekeliling org2 yg aku syg...? Jikalau benar,mengapa Engkau ajar aku erti kasih syg? Erti rindu dan cinta? Bukan kah aku terlalu awal utk menerima semua itu Ya Allah..? Terlalu awal utk ku mengawal seglanya dgn sekali gus.....
Emosi ku tak dpt ku bendung utk membataskan semua kesedihan di hatiku.....
Terima kasih Ya Allah kerana selalu akan mendengar suara hatiku.... Kerana ku tahu Engkau Maha Kuasa.... Segala yg terjadi d dlm dunia ni,baik mahupun sebaliknya..... Engkau akan tahu juga... Sesungguhnya,Engkau yg takdirkan utk kami segalanya,hanya biarkan kami memilih sendiri sahaja..... Jgn biarkan aku lalai dgn hdp sehingga aku melupakan Mu Ya Allah.... Aku akn terus bersujud pd Mu agar Engkau membrikan aku hidayah yg besar utk aku menjalani hdp ini dengan keyakinan dan penuh keimanan.... Sesungguhnya Engkau adalah pendengar yg setia yg aku ada..... Terima kasih atas segalanya Ya Allah..... Aku tahu semua ini adalah kehendak Mu.... Dengan itu aku tidak boleh melawannya..... Berikan lah aku cahaya suci Mu agar aku dapat tenang apabila melalui segala dugaan Mu Ya Allah..... Kepada Mu aku berdoa,dan aku berharap segala2nya akan baik2 sahaja d saat Engkau di samping menemaniku Ya Allah.......
Walaupun aku berlagak tidak merasai apa2 d hadapan mereka semua... Mengukir senyuman,tetapi itu hanyalah tipu dayaku agar mereka tidak tahu bahawa aku sedang melawan kesakitan hati dan berperang dgn seluruh jiwaku.... Itu adalah jln yg terbaik utk menyembunyikan perasaan ku yg sedang kacau ini.... Meskipun rindu sdg menggila pada dia.... Tetapi aku percaya bahawa Engkau Maha Adil Ya Allah......

Amin......

Kalau Dah Baca,Sila Lah Like ^.^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila2 lah komen ek..
sudi2 lah,kerana dirimu...begitu berharga !! ^^

Di KuasaKan Oleh Rosemila Muhammad