Diari Hatiku.

Urmm.... Kemana aku pergi pasti tringat tentang dia.... Di mana2 jak....
Huhh.... Mcm mana aku ingin mlupakan dirinya jikalau sgala knangan kami bersama
masih lagi hangat d ingatan... Tidak pernah ku lupakan,smpaikan aku tidak ingin bercrit apa2 kepada mereka hanya kerana akan mengingatkan aku pada dia....
Ya Allah,Ya Tuhanku...
Sesungguhnya tidak pernah aku ingin merayu mahupun memaksa dia menerima aku....
Jgn lah dia fkir bgitu... Kerana,dia akan fkir aq sgt membutuhkan dia dan senang2 sahaja dia melukai hatiku....
Seandainya kami bersatu lg kembali,akan berulang kah lg benda seperti ini..?
Lena ku dia rmpas dengan mnyeksa aku memikirkan tntg dia....
Dengan setiaku ini,adakah dia bfikir yg dia bertemu dgn wanita yg sggup mendengr katanya..
Adakah dia brfkir sedemikian,akan ku jelaskan sgalanya pd dia stelah dia kembali ke tanah air nti....
Aku tidak blh meninggalkan dia pd waktu dia kesusahan begini...
Dalam kesedihan,tp adakah nasihatku di perlukannya....? Ataupun dia sdh ada nasihat yg blh dia trima?
Aku akan memberi dia masa utk berfkir.... Stelah dia tenang,akn ku tny dia dgn baik....
Supaya dia tidak lg binggung memikirkan sgala masalah yg sedia ada....
Aku faham bahawa,di ketika ini.. Dia blh membuat keputusan yg cepat tetapi
akan membinasakan hdpnya.... Sungguh pun aku bkn lagi dlm hdpnya,tetapi aku tidak sanggup melihat hdpnya hancur dalam sekelip mata sahaja...
Kenyataan dan realitinya,aku menyayanginya... Dan tidak akan sanggup ku melihat dia hdp dlm keadaan yg menderita sama ada masa skg,mahupun di masa depan nti....
Ya Allah,Ya Tuhanku....
Berikan lah aq hidayah dan iman dari mu yg cukup suci untuk membimbingnya....
Sungguhpun hdpku tidak lah sesempurnya manusia yg lain....
Tetapi berikanlah aku kekuatan agar dapat memujuknya untuk meneruskan hdp dan bimbing dia ke jln yg benar.... Aku tahu Engkau Maha Pengasih dan Pengampun...
Bukalah pintu hatinya ke jln yg benar,jgn sesatkan lg dia Ya Allah.....

Amin Ya Rabbalalamin....

Kalau Dah Baca,Sila Lah Like ^.^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila2 lah komen ek..
sudi2 lah,kerana dirimu...begitu berharga !! ^^

Di KuasaKan Oleh Rosemila Muhammad